409a Optioner
Gillar - Klicka på den här länken för att lägga till den här sidan i dina bokmärken Dela - Klicka på den här länken för att Dela den här sidan via e-post eller sociala medier Skriv ut - Klicka på den här länken för att Skriv ut den här sidan.409A Ej kvalificerade uppskjutna kompensationsplaner. Vad är IRC-sektion 409A. Sektion 409A Gäller ersättning som arbetstagare tjänar på ett år men det betalas under ett kommande år. Detta kallas icke-kvalificerad uppskjuten ersättning. Detta skiljer sig från uppskjuten ersättning i form av valfria uppskjutningar till kvalificerade planer som en 401 k plan eller till en 403 b eller 457 b plan. Hur påverkar täckningen enligt avsnitt 409A en anställds skatt. Om uppskjuten ersättning uppfyller kraven i avsnitt 409A har det ingen effekt på anställdas skatt. Ersättningen beskattas på samma sätt som det skulle Beskattas om det inte omfattas av avsnitt 409A Om arrangemanget inte uppfyller kraven i avsnitt 409A är ersättningen underkastad vissa ytterligare skatter, inklusive en 20 extra inkomstskatt Secti På 409A har ingen inverkan på FICA Social Security och Medicare tax. How gör avsnitt 409A gällande 10 och 12-månadslön val. En fråga är hur 2004 års lagändring gäller för personer som har ersättning uppskjuten från ett år till ett kommande år Enligt den nya lagen, när lärare och andra anställda kompenseras på en tolvmånaders löneperiod i stället för den faktiska arbetsperiodens 9 eller 10 månadersperiod, skjuter de av sin inkomst från ett år till ett annat. En lärare Vem betalas under en tolvmånadersperiod, som löper från augusti ett år till och med juli nästa år, snarare än i augusti-maj-skolåret, en tiomånadersperiod, omfattas av denna lag. I avsnitt 409A krävs att en Anställd ges val. Inte heller kräver 409A att en anställd får val om hur arbetstagaren betalas. Till exempel kan ett skolområde föreskriva att alla lärare kommer att få sin löneskala över 12 månader utan att ge val Till lärarna i det Fallet skulle reglerna enligt Section 409A inte gälla och inga ytterligare skatter skulle införas. Vad var effekten av meddelande 2008-62 för de flesta offentliga skolmedarbetare. Utlämnad den 3 juli 2008 utfärdade statsdepartementet och IRS Interim Guidance med Notice 2008-62 Om kriterierna i tillkännagivandet är uppfyllda förväntas regler enligt 457 f och 409A inte gälla arrangemang för val av 12 månader över 10 månaders lön. Vad gäller om kriterierna i meddelande 2008-62 är Inte uppfyllt. Den 7 augusti 2007 upprättade IRS hjälp genom vanliga frågor om avsnitt 409A och uppskjuten ersättning som ger vägledning om hur man fastställer det uppskjutna valet enligt bestämmelserna i avsnitt 409A. Resurser för IRC-sektion 409A. Notice 2008-62 Interim Guidance på 10 vs 12-månaders betalningsperiod. IR-2007-142, 7 augusti 2007 Ny regel påverkar inte lärarlönerna under kommande skolår. Notat 2007-86 Försenad effektiv datum för 409A-krav. Senast uppnått eller uppåt Daterad 17-Feb-2017.8 Saker du behöver veta om avsnitt 409A. Till vem tillämpar § 409A. Sektion 409A gäller alla företag som erbjuder icke-kvalificerade uppskjutna kompensationsplaner till anställda Vi är inte advokater, så vi lämnar den lagliga minutiae av den definitionen För andra att gripa med och notera bara att i allmänhet en uppskjuten ersättningsplan är ett arrangemang där en anställdstjänstleverantör i 409A parlance får ersättning i ett senare skatteår än det där ersättningen erhölls. Icke-kvalificerade planer utesluter 401 k och andra kvalificerade Planer. Vad är intressant ur ett värderingsperspektiv är att aktieoptioner och aktierättningsgarantier SAR, två vanliga former av incitamentskompensation för privata företag, potentiellt omfattas av avsnitt 409A. IRS är oroad över att aktieoptioner och SAR-värdepapper utgivna i pengarna Är egentligen bara en form av uppskjuten ersättning, vilket innebär en förändring av nuvarande ersättning till ett framtida beskattningsår För att undvika att bli föremål för 409A måste arbetsgivare av tjänsteleverantörer visa att samtliga optionsoptioner och SAR-värdepapper utbetalas till pengarna, dvs. med aktiekursen som motsvarar det underliggande aktiens marknadsvärde vid tilldelningsdatumet Optioner och SARs Utfärdat ur pengarna väcker inte några speciella problem med avseende på avsnitt 409A. What är följderna av avsnitt 409A. Stockalternativ och SAR som omfattas av avsnitt 409A skapar problem för både servicemottagare och tjänsteleverantörer. Tjänstemottagare är ansvariga för normala innehav Och rapporteringsskyldigheter avseende belopp som ingår i tjänsteleverantörens bruttoinkomst enligt avsnitt 409A Belopp inklusive i tjänsteleverantörens bruttoinkomst är också föremål för ränta på tidigare underbetalningar och en tilläggsskatt som motsvarar 20 av kompensationen som ska inkluderas I bruttoinkomst För innehavaren av aktieoption kan detta vara särskilt besvärligt som frånvarande utövande av Optionen och försäljningen av det underliggande lagret har inga kontanter erhållits för att betala skatt och ränta. Dessa konsekvenser gör det kritiskt att aktieoptioner och SARs kvalificerar sig för undantaget enligt 409A tillgängligt när det underliggande aktiens verkliga marknadsvärde Överstiger inte aktiekursens eller SARs lösenpris vid beviljandedatumet. Vad innebär en rimlig tillämpning av en rimlig värderingsmetod. För offentliga företag är det enkelt att bestämma det underliggande aktiens verkliga marknadsvärde på bidragsdatumet. Företag är ett rättvist marknadsvärde inte tillgängligt vid öppnandet av Wall Street Journal varje morgon. För sådana företag föreskriver IRS-förordningarna att det verkliga marknadsvärdet kan bestämmas genom en rimlig tillämpning av en rimlig värderingsmetod. I ett försök att klargöra denna förtydligande, Reglerna fortsätter att ange att om en metod tillämpas rimligt och konsekvent, kommer sådana värderingar att antas representera Rättvist marknadsvärde om det inte visar sig vara grovt orimligt. Samstämmighet i ansökan bedöms med hänvisning till de värderingsmetoder som används för att bestämma verkligt marknadsvärde för andra former av aktiebaserad ersättning. En oberoende bedömning antas rimlig om bedömningen uppfyller kraven i Kod med avseende på värdering av aktier som innehas i en aktieägarlägenhet. En rimlig värderingsmetod är att överväga följande faktorer. Värdet på materiella och immateriella tillgångar Nuvärdet av framtida kassaflöden. Marknadsvärdet för jämförbara företag både offentliga Och privata. Övriga relevanta faktorer som kontrollpremier eller rabatter för brist på marknadsförbarhet. Därför används värderingsmetoden konsekvent för andra företagsändamål. Med andra ord beaktar en rimlig värdering kostnads-, inkomst - och marknadsmetoder och beaktar det specifika Kontroll och likviditetsegenskaper hos ämnet intresse IRS är också oroad över att th E värdering av stamaktier i enlighet med avsnitt 409A överensstämmer med värderingar som utförts för andra ändamål. Hur är det rättvisa marknadsvärdet definierat. Marknadsvärdet är inte specifikt definierat i avsnitt 409A i koden eller tillhörande föreskrifter Följaktligen ser vi på IRS Intäkter Ruling 59-60, som ganska famously definierar rättvist marknadsvärde som det pris där fastigheten skulle byta händer mellan en villig köpare och en villig säljare när den förstnämnda inte är tvungen att köpa och den senare inte är tvungen att sälja , Båda parter har rimlig kunskap om relevanta faktum. Det rimliga marknadsvärdet innehåller en rabatt för brist på marknadsförbarhet. Utom de allmänna värderingsfaktorer som skall beaktas enligt en rimlig värderingsmetod är kontrollpremier eller rabatter för brist på omsättbarhet. Med andra ord, om Underliggande lager är illikvida, bör beståndet förmodligen värderas på en icke-omsättningsbar minoritetsintresse. Detta är inte utan potentiellt Nfusion är emellertid aktier som emitterats till ESOP-deltagare i allmänhet täckta av en rättighet med avseende på antingen bolaget eller ESOP. Affärsbedömare tillämpar därför ofta marknadsföringsrabatter i storleksordningen 0 till 10 för ESOP-aktier. Aktier utgivna enligt en options optionsplan Får inte ha liknande rättigheter, och kan därför motivera en större marknadsföringsrabatt. I sådana fall kan ett företag som har en årlig ESOP-bedömning inte ha en lämplig indikation på verkligt marknadsvärde enligt 409A. Rimliga marknadsvärden. Utöver oberoende bedömningar kan formpriserna under vissa omständigheter antas att representera ett rättvist marknadsvärde. Specifikt kan formeln inte vara unik för den aktuella aktieoptionen eller SAR men måste användas för alla transaktioner där Utfärdande företag köper eller säljer lager. Vad är reglerna för nystartade företag. Med tanke på avsnitt 409A-överensstämmelse definieras nystartade företag som företag Som har varit verksamma under mindre än tio år, inte har börsnoterade aktier och för vilka ingen förändring av kontrollhändelse eller offentligt erbjudande rimligen förväntas ske under de närmaste tolv månaderna. För startföretag kommer en värdering att ske Antas rimligt om det görs rimligt och i god tro och framgår av en skriftlig rapport som tar hänsyn till de relevanta faktorer som föreskrivs för värderingar i allmänhet enligt dessa föreskrifter. Vidare måste en sådan värdering utföras av någon med betydande kunskap och erfarenhet eller utbildning vid utförande av liknande värderingar. Den här presumtionen, samtidigt som den presenteras som ett separat alternativ, slår oss i väsentligt och praktiskt taget i likhet med det tidigare beskrivna oberoende bedömningsprotokollet. Några kommentatorer har föreslagit att värderingen av en uppstart som beskrivs i det föregående kan utföras av en anställd eller styrelseledamot Av det utfärdande företaget Vi misstänker att det är den sällsynta medarbetaren eller styrelseledamoten som Är faktiskt kvalificerad att göra den beskrivna värderingen. Vilken är kvalificerad för att bestämma ett rättvist marknadsvärde. En tillförlitlig oberoende bedömning kommer att utarbetas av en individ eller firma som har en grundlig pedagogisk bakgrund i ekonomi och värdering, har pågått betydande yrkeserfarenhet att förbereda oberoende bedömningar, Och har fått formellt erkännande av sin kompetens i form av en eller flera professionella referenser ASA, ABV, CBA, CVA eller CFA. Värderingspersonal på Mercer Capital har kunskapsbredd och erfarenhet som krävs för att du ska kunna navigera Potentiellt farlig väg i avsnitt 409A. Om författaren. Travis W Harms. Travis W Harms leder Mercer Capital s Financial Reporting Valuation Group Traviss praxis fokuserar på att ge offentliga och privata kunder värderingsvärderingar och relaterat bistånd avseende goodwill och andra immateriella tillgångar , Aktiebaserad ersättning. Jag syftar till och översikt. Sektion 885 i den nyligen antagna Ed lag om lagföring av amerikanska jobb från 2004, publag nr 108-357, 118 stat 1418 lagen, tillägg 409A till Code of Internal Code kod 409A föreskriver att alla belopp som uppskjutits enligt en icke-kvalificerad uppskjuten ersättningskompensation för alla skattepliktiga år för närvarande ingår i Bruttoinkomst i den utsträckning som inte omfattas av en väsentlig risk för förverkande och inte tidigare ingående i bruttoinkomsten, såvida inte vissa krav är uppfyllda. § 409A innehåller också regler som gäller för vissa trusts eller liknande arrangemang som är förknippade med ovillkorlig uppskjuten ersättning, om sådana arrangemang är belägna utanför Av Förenta staterna eller är begränsade till tillhandahållande av förmåner i samband med en minskning av sponsorns ekonomiska hälsa. Som förklaras mer fullständigt nedan innehåller detta tillkännagivande den första delen av vad som förväntas vara en riktlinje med avseende på Tillämpningen av 409A Treasury Department och Internal Revenue Service Service avser att införliva principen Les av detta meddelande till ytterligare, mer omfattande vägledning under 2005.Taxbetalare bör notera att även om stadgan gör ett antal grundläggande förändringar, ändrar 409A inte eller påverkar tillämpningen av någon annan bestämmelse i koden eller gemensam lagstiftningsskatteledning. Kompensation som inte behöver ingå i inkomst under 409A kan ändå krävas för att inkluderas i inkomst under 451, den konstruktiva kvittningsdoktrinen, likvärdighetsläran, 83, ekonomisk fördelsläran, tilldelning av inkomstdoktrin eller någon annan tillämplig bestämmelse av Koden eller gemensam lag skat doktrin. En definition och täckning. Detta meddelande beskriver i allmänhet omfattningen av täckning av 409A Meddelandet ger först definitioner av en icke-kvalificerad uppskjuten kompensationsplan, en plan och utbetalning av ersättning. Guidance tillhandahålls vid tillämpning av 409A Till välfärdsplaner, planer som omfattas av 457, aktieuppskattningsrättigheter och arrangemang mellan partners och partnerskap S Detta meddelande innehåller en definition av en väsentlig risk för förverkande. Definitionen av icke-kvalificerad uppskjuten ersättning innehåller ett undantag för belopp som faktiskt eller konstruktivt mottas av tjänsteleverantören inom en kort period efter det att en väsentlig risk för förverkande har upphört. Undantaget är avsett att Adress till fleråriga ersättningsarrangemang där rätten till ersättning är eller kan förvärvas under flera år men betalas vid tjänsteperiodens slut. Till exempel ett treårigt bonusprogram som kräver tjänster över tre år och berättigar till Tjänsteleverantören till en betalning inom en kort angiven period efter utgången av det tredje året skulle i allmänhet inte utgöra en uppskjuten ersättning. Treasury Department och Tjänsten är dock oroliga över arrangemang som påstås innebära en väsentlig risk för förverkande och fast betalning Datum då parterna inte avser avsevärd risk för förverkande eller f Ixed betalningsdatum ska följaktligen övervägas Treasury Department och Tjänsten överväger en mer restriktiv regel enligt vilken arrangemang som innebär att betalningar i senare skattepliktiga år som är sammanslagna för att sammanfalla med upphörande med en väsentlig risk för förverkande skulle utgöra ersättning för ersättning enligt 409A Även enligt en mer restriktiv regel förutsätter finansdepartementet och Tjänsten att en betalning inom en kort period efter ett planerat intjänandedatum och under särskilda omständigheter inom en kort period efter ett påskyndat intjänandatum skulle tillåtas enligt lagstadgad myndighet För att möjliggöra snabba betalningar som inte strider mot stadgarna. Kommentarer om dessa ärenden och i vilken utsträckning ytterligare vägledning krävs för att förhindra arrangemang som syftar till att undanröja tillämpningen av 409A. I detta meddelande anges inte allmänt tillämpliga metoder För beräkning av mängden uppskjutning S för ett visst år Men det föreskrivs en regel för beräkning av beloppet av uppskjutningar före den 1 januari 2005 för tillämpning av bestämmelserna om effektiva datum. Finansdepartementet och Tjänsten förutser utfärdande av riktlinjer år 2005 och tillhandahåller metoder för beräkning av antalet utläggningar Med tanke på alla uppskjutningar som 409A gäller, inklusive uppskjutningar före utfärdandet av riktlinjerna. Till dess att sådan vägledning har utfärdats, tillhandahålls viss övergångslättnad för att adressera uppgiftsrapportering och återkallande krav. Ingenting i denna vägledning ska tolkas mot befriade belopp som faktiskt distribueras Till skattebetalaren 2005 från inklusion i inkomst eller från tillämplig rapportering eller kvarhållande krav. B Icke-statuterade aktieoptioner och aktievärderingsrätter. Definitionen av icke-kvalificerad uppskjuten ersättning innehåller ett undantag som i allmänhet utesluter vissa icke-statuterade aktieoptioner från täckning under 409A Detta undantag är konsekvent Med th Ett ytterligare undantag för överlåtelse av fast egendom eftersom beskattningen av överlåtelser av icke-statliga aktieoptioner och överlåtelser av fast egendom styrs i allmänhet av båda parter. Kommentarkommentarer har påpekat att aktieuppskattningsrättigheter under vissa förutsättningar ger ekonomiskt ekvivalenta resultat till icke-statuterade optioner utnyttjas I en kontantlös transaktion och har begärt att aktievärderingsrättigheter behandlas på liknande sätt. Treasury Department och Tjänsten är dock oroade över att ett allmänt undantag för aktierättningsrättigheter kan utnyttjas som en metod för att undvika att 409A tillämpas, särskilt när det gäller värdering Av det underliggande beståndet där värdet inte upprättas av och på en etablerad värdepappersmarknad I många avseenden liknar aktierättningsrättigheterna andra former av icke-berättigad uppskjuten ersättning, i synnerhet där mottagaren av en aktieuppskattningsrätt kan få kontanter i sådana fall, Beskattningen av lager ap Förfalskningsrättigheter regleras i allmänhet av 451 och den konstruktiva kvittningsdoktrinen Se Rev Rul 80-300, 1980-2 CB 165. I enlighet med detta meddelande ger begränsade undantag från täckning under 409A för vissa aktierättningsrättigheter som inte utgör potentiella för missbruk eller avsiktligt Kringgående av syftet med 409A Enligt detta undantag utgör en aktieuppskattningsrätt inte någon ersättningsutjämning om 1 aktieens värde det överskott som rätten ger utbetalning vid övertagande, får SAR-kursen aldrig vara mindre än mässan Marknadsvärdet på det underliggande beståndet på det datum då rätten beviljas 2. Aktien av den mottagare som omfattas av rätten handlas på en etablerad värdepappersmarknad. 3 Endast sådant börsmaterial av tjänstemottagaren får levereras i rättens avgörande Vid träning, och 4 omfattar inte rätten någon funktion för uppskjuten ersättning annat än uppskjutningen av erkännande av inkomst tills exemplet Utdelning av rätten Vidare till dess att ytterligare riktlinjer har utfärdats, utbetalning av aktier eller kontanter i enlighet med utövandet av en aktieuppskattningsrätt eller ekonomiskt likvärdig rättighet eller upphävande av en sådan rätt till ersättning, om sådan rättighet beviljas enligt Ett program som träder i kraft den 3 oktober 2004 kommer inte att behandlas som betalning av ersättning enligt kravet i 409A om 1 SAR-lösenpriset aldrig får vara lägre än det verkliga marknadsvärdet på det underliggande beståndet på Datum rätten beviljas och 2 rätten inkluderar inte någon funktion för utläggning av ersättning annat än uppskjutning av intäktsintäkten tills rätten utövas. Finansdepartementet och Tjänsteförfrågan lämnar kommentarer om i vilken utsträckning aktieuppskattningsrättigheter Bör undantas från täckning under 409A, mot bakgrund av det lagstadgade syftet. Treasury Department och Tjänsten är också oroade över möjligheten för skattebetalarna att av Oid ansökan av 409A genom att kombinera ett undantag från täckning under 409A för icke-statuterade aktieoptioner eller aktierättningsrätter med krav eller rätt att stocken förvärvad av tjänsteleverantören återköps av tjänstemottagaren. Därför överväger finansdepartementet och Tjänsten en Begränsning av undantaget från täckning under 409A för icke-statuterade aktieoptioner eller aktierättningsrätter till optioner eller rättigheter som inte åtföljs av ett arrangemang eller avtal enligt vilket tjänstemottagaren har en skyldighet eller rätt att återköpa de förvärvade aktierna inklusive återköp för ett belopp Annat än rättvist marknadsvärde I detta sammanhang begär också finansdepartementet och Tjänsten kommentarer om lämpliga tekniker för värdering av aktier som är föremål för optioner eller aktierättningsrätter där värdet av sådant lager inte är etablerat av och på en etablerad värdepappersmarknad, i För att säkerställa att sådan värdering speglar aktua L rättvis marknadsvärde för aktien. I den utsträckning den kompletterande vägledningen antar en ståndpunkt i en fråga som behandlas i detta tillkännagivande avseende aktieoptioner eller aktierättningsrätter som är mindre gynnsamma för skattebetalarna än vad som anges i detta tillkännagivande, Tjänsten förutsätter att en sådan position endast kommer att tillämpas på en prospektiv basis med adekvat övergångslättnad för att möjliggöra ändringar av planerna att följa upp på ett prospektivt sätt. C Ändring av kontrollhändelser. När detta meddelande adresseras vad som innebär en förändring av ägande eller effektiv kontroll av Ett aktiebolag eller ett ägande av en väsentlig del av tillgångarna hos ett bolag Ändring av kontrollhändelse i enlighet med 409A § 885 e i lagen kräver att inom 90 dagar efter det att lagstiftningen har antagits har statskassan och tjänsteutfärdet Vägledning om vad som utgör en ändring i kontrollhändelse avsnitt 409A föreskriver att i den utsträckning som tillhandahålls av statskassan och tjänsten E i vägledning kan en icke-kvalificerad uppskjuten ersättningsplan tillåta belopp som uppskjutits under planen att distribueras vid en förändring av kontrollhändelse. Betalningshastighet. Utan omständigheter som anges av finansdepartementet och Tjänsten som vägledning, får en icke-berättigad uppskjuten ersättningsplan Får inte tillåta acceleration av betalningar enligt planen Detta meddelande innehåller omständigheter enligt vilka betalningar enligt planen kan accelereras, till exempel att uppfylla kraven i en inhemsk förbindelseledning eller krav på avyttring av intressekonflikter. Kommentarer om andra omständigheter enligt vilka En plan bör tillåtas att påskynda betalningar enligt planen. E Effective Dates och Transition Relief. Kunskapet ger vägledning om bestämmelserna om gällande datum och övergångslättnad. § 409A är i allmänhet effektiv med avseende på belopp uppskjutna efter 31 december 2004, avsnitt 409A är också Effektiv med avseende på belopp som uppskjutits i beskattningsbara år börjar Ning före 1 januari 2005 om planen enligt vilken uppskjutningen görs väsentligt ändras efter den 3 oktober 2004 I detta meddelande behandlas vilka belopp som ska betraktas uppskjutna efter 31 december 2004, vilket i allmänhet föreskriver att ett belopp ska behandlas som uppskjuten på eller Före den 31 december 2004 endast om tjänstemottagaren har en bindande laglig skyldighet att betala ett belopp under ett framtida beskattningsår och tjänsteleverantörens rätt till beloppet är intjänade och upptagna per den 31 december 2004 Metoder för beräkning av belopp som behandlas som uppskjutna Lämnas före den 31 december 2004 Detta meddelande gäller även när en plan enligt vilken en uppskjutning görs kommer att anses väsentligt modifierad efter den 3 oktober 2004. Detta meddelande adresserar kraven i 885 f i lagen, som föreskriver att inom 60 Dagar efter lagstiftningens antagande, ska finansdepartementet och Tjänsten utfärda riktlinjer som föreskriver att under en begränsad period och under vissa förutsättningar en icke-godkänd uteslutning Ed ersättningsplan kan ändras utan att bryta mot vissa bestämmelser i 409A till att jag tillåter en deltagare att säga upp deltagandet i planen eller avbryta ett utestående uppskjutningsval med avseende på belopp uppskjutna efter 31 december 2004 eller ii överensstämma med planen till bestämmelserna i 409A med avseende på belopp uppskjutna efter 31 december 2004 Detta tillkännagivande ger viss lindring som adresserar tillämpningen av de ursprungliga uppskjutningsvalskraven till ersättning som helt eller delvis kan hänföras till utförandet av tjänster under åren 2004 eller 2005. Detta inkluderar, för Exempel på avsättningar för uppskjutande av bonusar, inklusive bonusar för tjänster utförda 2004.F Användning av informationsrapportering och löneåterbäringskrav. Detta tillkännagivande adresserar därefter viss informationrapportering och löneåterbäringskrav enligt lag 885 b i förhållande till uppskjutna belopp För informationsrapportering ändras lagen 6041 och 6051 för att kräva det Alla uppskjutningar för året enligt en icke-kvalificerad uppskjuten ersättningsplan redovisas separat på ett formulär 1099 Diverse Inkomster eller ett formulär W-2 Löne - och Skatteutlåtande För löneåterbärande ändringar ändras lagen 3401a för att föreskriva att lönen inkluderar något belopp inklusive I bruttoinkomst av en anställd under 409A Slutligen ändras lagen för att anmäla icke-löntagare ersättning 6041 för att kräva att belopp inklusive bruttoinkomst under 409A som inte behandlas som löner under 3401 a måste redovisas som bruttoinkomst. Detta meddelande gör Inte tillhandahålla metoder för beräkning av årets uppskjutna belopp eller de belopp som ingår i bruttoinkomsten under 409A och i löner under 3401a Följaktligen ges interimsvägledning i förhållande till arbetsgivarens förvarings - och rapporteringsskyldigheter, där arbetsgivaren tillhandahåller en fördröjd blankett W-2 före utfärdandet av ytterligare vägledning som ger sådana metoder. II Tillit till övergångsguiden God tro, Rimlig tolkning. Detta meddelande innehåller bestämmelser om tillämpningen av 409A Treasury Department och Tjänsten förutser utfärdande av ytterligare vägledning som innehåller detta meddelande I den utsträckning den kompletterande vägledningen antar en ståndpunkt i ett problem som behandlas i detta meddelande som är mindre gynnsamt för skattebetalarna än som tillhandahålls I detta tillkännagivande förutser finansdepartementet och Tjänsten att en sådan position endast kommer att tillämpas prospektivt med adekvat övergångslättnad för att möjliggöra ändringar av planer att följa upp prospekt. Detta meddelande ger inte omfattande vägledning avseende Tillämpning av 409A Innan ytterligare riktlinjer utfärdas för att uppfylla kraven i 409A avseende frågor som inte behandlas i detta tillkännagivande bör skattebetalarna grunda sina ståndpunkter i god tro, rimlig tolkning av stadgan och dess syfte, vilket innefattar överväganden av Lagstiftning historia huruvida en skattskyldig ställning utgör God tro kommer en rimlig tolkning av det lagstadgade språket i allmänhet att bestämmas utifrån alla relevanta omständigheter och omständigheter, inklusive om skattebetalaren har tillämpat ställningen konsekvent och i vilken utsträckning skattebetalaren har löst oklara problem i skattebetalarens tjänst i Dessutom ger vissa bestämmelser i 409A slutgiltiga regler, men låter statsdepartementet och tjänsten utfärda riktlinjer som ger undantag från sådana regler. Till exempel föreskriver 409A a 3 att statskassan och tjänsten kan utfärda riktlinjer som ger ett undantag från det allmänna förbudet Mot acceleration av tid eller schema för eventuell betalning enligt en icke-berättigad uppskjuten ersättningsplan En skattskyldig position baserad på ett förväntat undantag som skattebetalaren spekulerar på att finansdepartementet och tjänsten kommer att anta i framtida vägledning är inte en trovärdig, rimlig tolkning av Det lagstadgade språket Dessutom, som diskuteras ovan, Treasury Department och Tjänsten avser att utfärda riktlinjer år 2005 och tillhandahålla metoder för att beräkna antalet utläggningar för ett år för alla utestående belopp som 409A gäller, inklusive uppskjutningar som förutser utfärdandet av den förväntade riktningen. Därför kommer skattebetalarna inte att kunna Att förlita sig på beräkningsmetoder som skiljer sig från de metoder som anges i 2005 års riktlinjer. III. Begäran om kommentarer till förväntad vägledning. En begäran om kommentarer. Finansdepartementet och Tjänsteförfrågan kommenterar alla aspekter av tillämpningen av 409A, inklusive men inte Begränsad till de ämnen som behandlas i detta tillkännagivande Treasury Department och Tjänsten begär specifikt kommentarer med avseende på följande. 1 Tillämpningen av 409A på avgångsplaner, inklusive huruvida man utesluter särskilda typer av avgångsvederlag eller arrangemang, se QA 19. 2 Finansieringssystem för icke-kvalificerad uppskjuten ersättning som inbegriper utländska trusts eller liknande arrangemang och identifiering av arrangemang som inte kommer att resultera i Felaktig uppskjutande av Förenta staternas skatt och kommer inte att leda till att tillgångarna ligger effektivt utanför kreditgivarnas räckvidd med tanke på det potentiella undantaget från bestämmelserna i 409A b som finansdepartementet och Tjänsten har tillstånd att tillhandahålla enligt 409A och 3. 3 Ansökan Av 409A till arrangemang som involverar partners och partnerskap Kommentarer är specifikt begärd med avseende på tillämpligheten av 409A på arrangemang som omfattas av 736 och huruvida det ska särskiljas mellan betalningar som omfattas av 736 a och b och samordningen av tidsreglerna om 1 736 -1 b 5 med reglerna för 409A för icke-kvalificerade uppskjutna kompensationsplaner Kommentarer är a Lso specifikt begärde om det skulle finnas särskilda regler vid tillämpning av 409A vid en förmodad fördelning och fördelning som omarbetas under 707 a 2 A som betalning till en icke-partner under 707 a 1. 4 Potentiella ytterligare undantag från täckning enligt 409A med avseende på avtalsmässiga arrangemang mellan företag se QA 8. 5 Situationer där tillskyndandet av förmåner bör tillåtas enligt 409A a 3 se QA 15, särskilt i ljuset av lagstiftningshistoria beträffande snabba betalningar som krävs av orsaker som inte överensstämmer med deltagaren. Alla material som lämnas in kommer att vara tillgängliga för offentlig inspektion och kopiering. Inlämning av Commentsments kan lämnas till Internal Revenue Service, CC PA LPD RU Notice 2005-1, Room 5203, PO Box 7604, Ben Franklin Station, Washington, DC 20044. Handlevereras också måndag till fredag mellan kl. 08.00 och 16.00 till kurirens skrivbord vid 1111 Constitution Avenue, NW, Washington DC 20 224, Attn CC PA LPD RU Meddelande 2005-1, Room 5203 Inlämning kan också skickas elektroniskt via internet till följande e-postadress Inkludera meddelandetummer Meddelande 2005-1 i ämnesraden. IV Guidance. Q-1 Vad gör 409A Tillhandahåller i allmänhet. A-1 § 409A föreskriver att alla belopp som uppskjutits enligt en icke-beräknad uppskjuten ersättningsplan för alla skattepliktiga år för närvarande ingår i bruttoinkomst i den utsträckning som inte är föremål för en väsentlig risk för förverkande och inte tidigare inkluderat i bruttoinkomst, Om inte vissa krav är uppfyllda. § 409A innehåller också regler som gäller för vissa trusts eller liknande arrangemang som är förknippade med icke-kvalificerad uppskjuten ersättning, om sådana arrangemang är belägna utanför USA eller är begränsade till tillhandahållande av förmåner i samband med en försämring av den finansiella hälsan Av sponsorn. Q-2 Vad är de federala inkomstskattkonsekvenserna av ett misslyckande med att uppfylla kraven i 409A. A-2 i allmänhet om any time during a taxable year a nonqualified deferred compensation plan fails to meet the requirements of 409A, or is not operated in accordance with those requirements, all amounts deferred under the plan for the taxable year and all preceding taxable years, by any participant with respect to whom the failure relates, are includible in gross income for the taxable year to the extent not subject to a substantial risk of forfeiture and not previously included in gross income If a deferred amount is required to be included in income under 409A, the amount also is subject to interest and an additional income tax The interest imposed is equal to the interest at the underpayment rate plus one percentage point, imposed on the underpayments that would have occurred had the compensation been includible in income for the taxable year when first deferred, or if later, when not subject to a substantial risk of forfeiture The additional income tax is equal to 20 percent of the compensation requi red to be included in gross income. Q-3 What is a nonqualified deferred compensation plan. A-3 a In general Except as otherwise provided in this A-3, the term nonqualified deferred compensation plan means any plan within the meaning of Q A 9 that provides for the deferral of compensation within the meaning of Q A 4 The application of 409A is not limited to arrangements between an employer and an employee For example, 409A may apply to arrangements between a service recipient and an independent contractor, or arrangements between a partner and a partnership see Q A 7 and Q A 8. b Qualified employer plans The term nonqualified deferred compensation plan does not include i any plan, contract, pension, account, or trust described in subparagraph A or B of 219 g 5 without regard to subparagraph A iii , ii any eligible deferred compensation plan within the meaning of 457 b , and iii any plan described in 415 m Accordingly, the term nonqualified deferred compensation plan does not include a qua lified retirement plan, tax-deferred annuity, simplified employee pension, SIMPLE or 501 c 18 trust. c Certain welfare benefits The term nonqualified deferred compensation plan does not include any bona fide vacation leave, sick leave, compensatory time, disability pay, or death benefit plan For these purposes, the term disability pay has the same meaning as provided in 31 3121 v 2 -1 b 4 iv C of the Employment Tax Regulations, and the term death benefit plan refers to a plan providing death benefits as defined in 31 3121 v 2 -1 b 4 iv C The term nonqualified deferred compensation plan also does not include any Archer Medical Savings Account as described in 220, any Health Savings Account as described in 223, or any other medical reimbursement arrangement, including a health reimbursement arrangement, that satisfies the requirements of 105 and 106.Q-4 What constitutes a deferral of compensation. A-4 a Deferral of compensation defined A plan provides for the deferral of compensation only if, under the terms of the plan and the relevant facts and circumstances, the service provider has a legally binding right during a taxable year to compensation that has not been actually or constructively received and included in gross income, and that, pursuant to the terms of the plan, is payable to or on behalf of the service provider in a later year A service provider does not have a legally binding right to compensation if that compensation may be unilaterally reduced or eliminated by the service recipient or other person after the services creating the right to the compensation have been performed However, if the facts and circumstances indicate that the discretion to reduce or eliminate the compensation is available or exercisable only upon a condition that is unlikely to occur, or the discretion to reduce or eliminate the compensation is unlikely to be exercised, a service provider will be considered to have a legally binding right to the compensation For this purpose, compensation is not considered subject to unilateral reduction or elimination merely because it may be redu ced or eliminated by operation of the objective terms of the plan, such as the application of an objective provision creating a substantial risk of forfeiture within the meaning of Q A 10 Similarly, a service provider does not fail to have a legally binding right to compensation merely because the amount of compensation is determined under a formula that provides for benefits to be offset by benefits provided under a plan that is qualified under 401 a , or because benefits are reduced due to actual or notional investment losses, or in a final average pay plan, subsequent decreases in compensation. b Compensation payable pursuant to the service recipient s customary payment timing arrangement A deferral of compensation does not occur solely because compensation is paid after the last day of the service provider s taxable year pursuant to the timing arrangement under which the service recipient normally compensates service providers for services performed during a payroll period described in 3401 b , or with respect to a non-employee service provider, a period not longer than the payroll period described in 3401 b. c Short-term deferrals Until additional guidance is issued, a deferral of compensation does not occur if, absent an election to otherwise defer the payment to a later period, at all times the terms of the plan require payment by, and an amount is actually or constructively received by the service provider by, the later of i the date that is 2 1 2 months from the end of the service provider s first taxable year in which the amount is no longer subject to a substantial risk of forfeiture as defined in Q A 10 or ii the date that is 2 1 2 months from the end of the service recipient s first taxable year in which the amount is no longer subject to a substantial risk of forfeiture as defined in Q A 10 For these purposes, an amount that is never subject to a substantial risk of forfeiture is considered to be no longer subject to a substantial risk of forfeiture on the date the service provider has a legally binding right to the amount For example, an employer with a calendar year taxable year who on November 1, 2006 awards a bonus so that the employee is considered to have a legally binding right to the payment as of November 1, 2006, will not be considered to have provided for a deferral of compensation if, in accordance with the terms of the bonus plan, the amount is paid or made available to the employee on or before March 15, 2007 An employer with a September 1 to August 31 taxable year who on November 1, 2006 awards a bonus so that the employee is considered to have a legally binding right to the payment as of November 1, 2006, will not be considered to have provided for a deferral of compensation if, in accordance with the terms of the bonus plan, the amount is paid or made available to the employee on or before November 15, 2007 Notwithstanding the foregoing, if an election is provided to the service provider with respect to the taxable year in which payment of the compensation will occur, and the service provider elects a taxable year later than the taxable year in which he or she obtained a legally binding right to the payment, the arrangement constitutes a deferral of compensation subject to 409A, including the deferral election timing rules of 409A a 4 In addition, the arrangement continues to be subject to applicable U S Federal tax principles which may require immediate income inclusion. d Stock options, stock appreciation rights, and other equity-based compensation i Except as provided in paragraphs ii , iii and iv , the grant of a stock option, stock appreciation right or other equity-based compensation provides for a deferral of compensation subject to 409A Stock appreciation rights generally will be covered by 409A however, stock appreciation rights may be structured to comply with the provisions of 409A For example, the terms of a stock appreciation right with a fixed payment date generally will comply with the provisions of 409A. ii Nonstatutory stock options An option to purchase stock of the service recipient, other than an incentive stock option described in 422 or an option granted under an employee stock purchase plan described in 423, does not provide for a deferral of compensation if 1 the amount required to purchase stock under the option the exercise price may never be less than the fair market value of the underlying stock on the date the option is granted, 2 the receipt, transfer or exercise of the option is subject to taxation under 83, and 3 the option does not include any feature for the deferral of compensation other than the deferral of recognition of income until the later of exercise or disposition of the option under 1 83-7 For purposes of the preceding sentence, the right to receive substantially nonvested stock as defined in 1 83-3 b upon the exercise of a stock option does not constitute a feature for the deferral of compensation If under the terms of the option, the amount required to pur chase the stock is or could become less than the fair market value of the stock on the date of grant, the grant of the stock option may provide for the deferral of compensation within the meaning of this A-4 For purposes of determining the fair market value of the stock at the date of grant, any reasonable valuation method may be used Such methods include, for example, the valuation method described in 20 2031-2 of the Estate Tax Regulations To the extent an arrangement grants the recipient a right other than to purchase stock at a defined price and such additional rights allow for the deferral of compensation for example, tandem arrangements involving options and stock appreciation rights , the entire arrangement provides for the deferral of compensation If the requirements of 1 424-1 would be met if the nonstatutory option were a statutory option, the substitution of a new option pursuant to a corporate transaction for an outstanding option or the assumption of an outstanding option will not be treated as the grant of a new option or a change in the form of payment for purposes of 409A For purposes of the preceding sentence, the requirement of 1 424-1 a 5 iii will be deemed to be satisfied if the ratio of the option price to the fair market value of the shares subject to the option immediately after the substitution or assumption is not greater than the ratio of the option price to the fair market value of the shares subject to the option immediately before the substitution or assumption. iii Statutory stock options The grant of an incentive stock option as described in 422, or the grant of an option under an employee stock purchase plan described in 423 including the grant of an option with an exercise price discounted in accordance with 423 b 6 and the accompanying regulations , does not constitute a deferral of compensation. iv Certain stock appreciation rights A stock appreciation right with respect to stock of the service recipient does not provide for a deferral of compensation if 1 the value of the stock the excess over which the right provides for payment upon exercise the SAR exercise price may never be less than the fair market value of the underlying stock on the date the right is granted, 2 the stock of the service recipient subject to the right is traded on an established securities market, 3 only such traded stock of the service recipient may be delivered in settlement of the right upon exercise, and 4 the right does not include any feature for the deferral of compensation other than the deferral of recognition of income until the exercise of the right For purposes of the preceding sentence, the right to receive substantially nonvested stock as defined in 1 83-3 b upon the exercise of a stock appreciation right does not constitute a feature for the deferral of compensation If, under the terms of the stock appreciation right, the SAR exercise price is or could become less than the fair market value of the underlying stock on the date of grant, the right may be settled upon exercise in a medium other than the traded stock of the service recipient, or there is an agreement or arrangement under which the service recipient will purchase the stock delivered in settlement of the right upon exercise, then the grant of the stock appreciation right may provide for the deferral of compensation within the meaning of this A-4 In addition, until further guidance is issued, a payment of stock or cash pursuant to the exercise of a stock appreciation right or economically equivalent right , or the cancellation of such right for consideration, where such right is granted pursuant to a program in effect on or before October 3, 2004 will not be treated as a payment of a deferral of compensation subject to the requirements of 409A if 1 the SAR exercise price may never be less than the fair market value of the underlying stock on the date the right is granted, and 2 the right does not include any feature for the deferral of compensation other than the deferral of recognition of income until the exercise of the right. e Restricted property If a service provider receives property from, or pursuant to, a plan maintained by a service recipient, there is no deferral of compensation merely because the value of the property is not includible in income under 83 in the year of receipt by reason of the property being nontransferable and subject to a substantial risk of forfeiture, or is includible in income under 83 solely due to a valid election under 83 b However, a plan under which a service provider obtains a legally binding right to receive property whether or not the property is restricted property in a future year may provide for the deferral of compensation and, accordingly, may constitute a nonqualified deferred compensation plan For purposes of this paragraph, a transfer of property includes the transfer of a beneficial interest in a trust or annuity plan, or a transfer to or from a trust or under an annuity plan, to the extent such a transfer is subject to 83, 402 b or 403 c. f Earnings References to the deferral of compensation include references to income whether actual or notional attributable to such compensation or such income.
Comments
Post a Comment